Dzisiaj (21 czerwca) w ramach projektu NOSTALGIA, którego organizatorem jest Turystyka Kolejowa TurKol.pl, można było pojechać pociągiem KAPITAN ciągniętym przez zabytkowy parowóz Pt 47-65 do stacji Trzebież Szczeciński.

 POLUB NAS #wirtualnepolice

Kiedyś trasa Szczecin-Trzebież Szczeciński tętniła życiem. Pociąg był podstawowym środkiem lokomocji dla pracowników nadodrzańskich zakładów, uczniów szkół w Szczecinie i Policach a także wypoczywających w Trzebieży.

Szkoda jedynie, że PKP udostępniając linie dla pociągu turystycznego nie zadbała o przygotowanie stacji. Pasażerowie wysiadając na stacji Trzebież Szczeciński z nostalgią „utonęli” w trawie.

Parowóz serii Pt47-65 jest dumą Parowozowni WOLSZTYN. Przeznaczony do prowadzenia pociągów pośpiesznych, ma cztery osie napędowe, moc 2000 KM i osiąga prędkość konstrukcyjną 110 km/h. Parowóz posiada tender 27D48, który mieści 27 m³ wody i wyposażony jest w automatyczny podajnik węgla systemu “stoker”. W dwóch polskich fabrykach lokomotyw HCP w Poznaniu i “Fabloku” w Chrzanowie zbudowano łącznie 180 sztuk tych maszyn. Konstrukcja parowozu była oparta na przedwojennym typie Pt31, lecz została zmodernizowana. Egzemplarz stacjonujący w Wolsztynie Pt47-65 ma numer fabryczny 2065. Zbudowany został w Chrzanowie w roku 1949. Pełnił poprzednio służbę w lokomotywowniach Ostrów Wlkp. i Poznań Osobowa. Większość tych maszyn została pocięta na złom w latach 80-tych.



Podziel się informacją ze znajomymi:


#wirtualnepolice - Pozostałe informacje lokalne